torsdag 7 juni 2012

Teddybear love...

Idag har vi haft mys med kompisar, vi har byggt med lego, pysslat, dansat till Sean Banan och ätit bullar. Eftersom det regnat från och till hela dagen fick det bli en mysig innedag, vi var bara ute en sväng för att hämta ut ett paket till mig, ett paket med pysselgrejor. Trots att det är jag själv som beställt grejerna och egentligen visste var det var i paketet blev jag besviken över att det var så lite grejer i... Vet inte riktigt vad jag hade trott, att affären jag beställt från skulle lägga ner en massa extra grejer kanske?

***

 Innan våra kompisar kom hann jag göra klart ett kort, ett rosa kort med en ny stämpel som jag köpte för ett par veckor sedan.

 Jag har gjort ett kort i måtten 15*15 cm, med papper från Inkido, mönsterpappret heter "Springtime no 3". Alla kanter på kortet är ruggade och chalkade med Distress ink "Vintage photo", i hörnen och på ett par ställen längs kanterna har jag även haft lite vit strukturfärg. Bakom stämpelmotivet har jag satt en gasbinda.

 En detaljbild på dekorationerna, rosor, körsbärsblommor och en hortensia fick vara med på detta kort. En nyckel som är utstansad i papper, chalkad med Distress ink och och som fått en rosett i papperssnöre om sig har jag satt bedvid blommorna. Jag har också använt halvpärlor i brunt från Kort & godt och satt i några av hörnen.

 Min nya stämpel från Magnolia, '"Teddybear love" är så himla söt, och den var även väldigt kul att måla.

En bild på baksidan av kortet, detta pappret är också från Inkido och är likadant som en del av pappret jag använt till framsidan, det som skiljer är att fåglarna är större. Både detta papper och det på framsidan har jag sandpapprat på då jag inte tyckte om det riktigt som det var, och blev jättenöjd med resultatet.

***

Jag deltar i följande utmaningar med detta kort:

7 kommentarer:

  1. Hejsan! Vilket underbart vackert kort!! Så söt stämpel och så fina detaljer, som nyckeln och alla blommorna! kram

    SvaraRadera
  2. Hello Jessica,

    WOW, stunning. This card is gorgeous, love all the details.
    Thank you so much for sharing with us at Crafty Calendar Challenge and good luck!

    Hugs

    Claudia

    SvaraRadera
  3. Wonderful card thanks for joining us at Papertake weekly
    Angie x

    SvaraRadera
  4. Wow, such a lovely card an all those beautiful flowers. Nicely coloured, Jessica. Absolutely gorgeous. Hugs, Nicole

    SvaraRadera
  5. I have a little surprise for you on my blog. I hope you'll accept it. Hugs, Nicole

    SvaraRadera
  6. Oh this is so soft and pretty! thanks for joining us at Magnolia-Licious, hugs, Jane x

    SvaraRadera
  7. Aww, what a sweet and cute card you got there. The color is so pretty. Thanks for sharing this one. Keep posting please.

    SvaraRadera