lördag 7 april 2012

Ett påskägg till...

Idag är det påskafton och jag ska spendera dagen till ära med att studera. Jag är annars inte så noga med att fira men idag skulle släkten träffas och äta tillsammans, vilket jag gärna hade velat vara med på. Vi skickade i alla fall iväg Nike till sin mormor så hon fick vara med.

***
Ännu ett påskägg har jag hunnit med att göra, detta är ett i kartong från Panduro som jag målat och dekorerat.

Ägget har jag först grundat med vit akrylfärg, sedan har jag använt en vit strukturfärg för att få lite effekt. Till sist målade jag ett tunt lager med en ljuslila akrylfärg som, när den torkat, jag försiktigt sandpapprade på för att få den vita färgen att lysa igenom.

Runt varje ägghalva har jag satt ett cremefärgat organzaband, har också gjort en liten rosett med samma band som jag fäst en charm i form av två hjärtan. Ovanpå ägget har jag limmat dit tyll som är köpt på panduro och massor med olika blommor.
Just till påskens pyssel köpte jag jätte fin tulpandekorationer, och två av dem har fått vara med på detta ägg. Fjädrar från Panduro, halvpärlor i lila och vita pyntbär har också använts.


Ett ganska litet påskägg som ska fyllas med lakrits och sedan ges bort till min mamma.

***
Jag deltar i följande utmaningar med mitt lila ägg:

Challenge 199 - Happy Easter

CRAFT Challenge 149, Easter/Spring

Happy Easter 2012

Challenge #113 - Anything BUT a Rectangle

Udfordring 29.

April Challenge - Egg-stra Special

Challenge #180

9 kommentarer:

  1. Så smukt et æg!!

    1000 tak fordi du deltager i udfordringen på Card and Scrap :)

    SvaraRadera
  2. Oh wow how wonderful this is... spectacular. Thanks for sharing
    Love Cynthia x

    SvaraRadera
  3. This is stunning i love it :)
    Hugzz Val xx

    SvaraRadera
  4. Gorgeous creation
    Thanks for joining us at Secret crafter challenge this week and good luck!

    Hugs
    Francesca

    SvaraRadera
  5. Wow what a beautiful project. Thank you for joining us at C.R.A.F.T. this week. Jeanette

    SvaraRadera
  6. what a gorgeous Easter Creation, thank you so much for joining us at the Secret Crafter Saturday Challenge this week
    Hugs and Happy Easter
    Kate x

    ps I have some candy if you are interested :)

    SvaraRadera
  7. Absolutely beautiful, Jessica. Thanks for joining us at Rainbow Lady.

    SvaraRadera
  8. Wow what a gorgeous egg, love how you decorated it. Thanks for joining us at Crafty Calendar Challenges this month and good luck with the DT call.
    Kim xXx

    SvaraRadera